Kernachtig jaarverslag 2018 Zorgbelang Drenthe

kernachtig jaarverslag 2018; jaarverslag; zorgbelang drenthe; activiteiten; doorkijkje; 2018; 2019

Alweer 30 jaar zetten wij ons in voor beschikbare, bereikbare en betaalbare zorg. In deze tijd speelt er veel op het gebied van zorg denk aan het dreigend tekort aan huisartsen in het Noorden van het land en het op termijn sluiten van de spoedeisende hulp in Hoogeveen en Stadskanaal. Daar tegenover staat dat hierdoor ook meer partijen gaan samenwerken, samen gaan kijken naar mogelijke oplossingen. Ook wij zijn regelmatig aanwezig bij bijeenkomsten waar verschillende belanghebbenden bij betrokken zijn. Wij doen hier, wat wij al ruim 30 jaar doen, de cliënt voorop zetten. Wat vindt de cliënt van de veranderingen? Is dit haalbaar?

En natuurlijk zetten wij ons in voor een positief gezond Drenthe. In 2017 hebben wij het Drents Netwerk Positieve Gezondheid (DNPG) opgericht dat nog steeds gestaag groeit. Het concept Positieve Gezondheid werd enkele jaren geleden door arts-onderzoeker Machteld Huber ontwikkeld. Zij omschrijft gezondheid als ‘het vermogen om je aan te passen en je eigen regie te voeren in het licht van de sociale, fysieke en emotionele uitdagingen van het leven’. Het accent ligt daarbij op de mogelijkheden van mensen en niet op ziekte of beperking. Bij die gedachte sluiten wij ons met het DNPG aan.

Wat wij nu precies doen? In het kernachtige jaarverslag 2018 krijgt u een inkijk in onze activiteiten en geven wij tevens een doorkijkje naar onze activiteiten in 2019. Want ook in 2019 gaan wij ons onverminderd inzetten voor een sterke positie voor u, als cliënt.

Klik hier voor het kernachtig jaarverslag 2018
Klik hier voor meer informatie over het Drents Netwerk Positieve Gezondheid (DNPG)